
HBP

PSYKOTERAPi
Hos helle har man helle
V.HELLE BECH PEDERSEN
JEG TILBYDER
INDIVIDUEL TERAPI
"Omsorgstræt" og udbrændthed
​
Manglende motivation og energi
​
Depression (let til middel grad)
​
Selvskadende adfærd - herunder spiseforstyrrelser
​
Selvtillid/selvværd
​
Stress og angst tilstande
Præstations og forventnings angst
​
Sorg, kriser, voldsomme hændelser og traumer
​
At være udfordret i at være i et "system"
(ledig, i et dagpenge, uddannelses eller ressource forløb)
​
Børne, unge eller voksen mobning
​
At leve og være i og med en diagnose

ACT & COACHING
HVAD ER ACT?
ACT (Acceptance and Commitment Therapy/Training) er en ny terapiform, som stammer fra USA, og som er udviklet inden for de seneste 10 år af bl.a. Steven Hayes. Den henter inspiration fra bl.a. kognitiv terapi, mindfulness samt eksistentialismen. ACT arbejder systematisk med teknikker, der lærer os, hvordan vi kan komme til at leve et indholdsrigt, tilfredsstillende samt meningsfuldt liv, der er i overensstemmelse med vores dybeste værdier. For at dette er muligt, lærer ACT os, hvordan vi kan adskille os fra fortællinger og tanker, der fastlåser os, samt hvordan vi kan rumme og acceptere følelser, der ellers vil kunne hindre os i at få et liv i overensstemmelse med det, der er meningsfuldt og værdifuldt for os hver især.

FAMILIE RÅDGIVNING
At være forældre eller søskende til en med em diagnose, og hvordan kan jeg være med og i det?
​
Har et barn eller ung i mistrivsel
​
​Skilsmisse
​
Barn eller ung i begyndende misbrug eller selvskadende adfærd​
​
​
Sorg, kriser og voldsomme hændelser m.v.
​
​
At være barn eller ung i mistrivelse pga. psykisk syg forædre eller forældre i misbrug
​​
​
Mennesker med narkolepsi
og søvnapnø

SUPERVISION
Individuel supervision
​
Sagssupervision
​
Karriereskift
​
Leder supervison - hvorfor og hvordan kan du være den bedste leder qua dine vædrier?
​
Voksenmobning på sin arbejdsplads
​
Belastet ift. arbejdsopgave(r)
​
Omsorgs og empatitræthed
​
Samarbejdsudfordringer på sin arbejde med kollegaer/leder
Ønske om forandring i dagligdagen
​
Kollegial eller sagssupervision i mindre eller større grupper (2-6 personer)
Min. 3 timer
​
​

GRUPPEFORLØB
14-17 årige
4-8 personer i et længere varende forløb af
13-18 gange hver 14 dag.
18-30 årige
4-8 personer i et længere varende forløb af
13-18 gange hver 14 dag.
Emnerne vil tage udgangspunkt i flg. temaer: ​
​
1. Selvværd og selvtillid
Er der nogen forskel? Hvordan mærkes det indeni og i relation til andre?
​
2. Kropsbevidsthed
Blive bedre til at mærke sig selv i sin krop, fornemme egne og andres kropsignaler?
​
3. Angst
Den naturlige angst, når angsten tager over og håndtering af den i hverdagen.
​
4. Stresshåndtering
Bevidsthed om hvad der skaber stress for én og blive mere obs. på symptomerne.
​
5. Mål, drømme og værdier &
Betydningsfulde andre
Hvilke håb og drømme har jeg? Hvad er værdier? Hvem har eller har haft betydning for mig i mit liv?
​
6. Valg og ansvar
At turde at tage et medansvar og valg ud fra egne mål, drømme og værdier. Hvad kan forhindre en i at komme videre?
​
Hvert tema vil være af 2 gange i en blanding af undervisning og samtale og 3 gang vil være en "Demo-dag", hvor vi er "på gulvet", og hvor den enkelte har mulighed for at bringe et tema op ud fra det enkelte tema. ​
Jeg tilbyder derudover:
Gruppeforløb med unge/voksne med narkolepsi/katapleksi og deres pårørende
​

UNDERVISER & OPLÆGSHOLDER
Hvad er den Narrative og Systemiske metode og dens tilgang, og hvordan kan den implementeres i ens arbejde?
​​
Herunder:
At danne relation og kommunikere med mennesker i sit arbejde via den Narrative og Systemiske tilgang og spørgeteknik.
Brug af kreative metoder og redskaber i sin tilgang og i mødet med børn, unge og unge voksne med og uden diagnoser. ​​
​
Betydningsfulde andre, spejling og
brug af ekstern bevidning og reflekterende teams med en gruppe af børn, unge og unge voksne.
Derudover:
​
Vejen ud af misbrug og hvordan kan man hjælpe den enkelte i sig selv og på deres vej?
Søren Aaby Kierkegaard - Eksisentialisme og hvorfor er det vigtigt i dag?
Bagsiden af en elite og konkurrencesidræt med bl.a. spiseforstyrrelser til følge.
At mødes med MOR igen efter et kærlighedssvigt
​​
At vokse op med en "humør svingende far"
​
"At rejse er at leve"
(Mit livs rejse til Solens Rige, (Japan)
​
Jeg tilbyder undervisning og temaoplæg til f.eks. private, kommunale og uddannelsessteder, men også til efterskoler, højskoler, social og sundhedsskole, pædagog og læreruddannelse el.lign.
